Perspektiva Doradztwo Personalne & Outsourcing Services
ASSESSMENT CENTRE
Ocena kompetencji pracowników. Assessment Centre to najbardziej
skuteczna i obiektywna metoda oceny kompetencji osób rozważanych
do zatrudnienia na określonym stanowisku. Metoda ta może być
stosowana zarówno w procesie rekrutacji zewnętrznej, wewnętrznej,
jak i mieszanej.
W przypadku konieczności znalezienia nowej osoby na nowopowstałe
stanowisko pojawia się szereg pytań, które zadają osoby
podejmujące decyzje personalne.
Oto niektóre z nich:
• Czy właściwych osób na nowe stanowisko lepiej jest szukać wśród grona
własnych pracowników czy raczej na rynku pracy?
• Kogo z grupy kilku wewnętrznych kandydatów awansować na to stanowisko?
• Który z kilku ciekawych kandydatów zewnętrznych wyłoniony w efekcie procesu
rekrutacji lepiej się sprawdzi w naszej firmie na danym stanowisku?
Właściwie przygotowane i przeprowadzone Assessment Centre ułatwi
znalezienie właściwych odpowiedzi na takie pytania. W tym celu
przeprowadzamy bardzo wnikliwą analizę bieżących i przyszłych
zadań związanych ze stanowiskiem w połączeniu z wymaganiami
wynikającymi ze sposobu zorganizowania firmy naszego Klienta
i jej kultury. Dodatkowo znaczenie ma przewidywany kierunek zmian
rynkowych w obszarze działania firmy.